30 januari

Blev mycket att fixa i stallet,fyllde på vatten till killarna men var tvungen att gå med dunkar då slangen var frusen... La in slangen så att det skulle tina så Danni kunde fylla på vatten innan hon skulle hem.
Tjejernas vatten funkade inte alls så fick gå med några dunkar för att fylla upp en bit.
Lange blev sparkad för någon dag sedan och kastanjen på bakbenet åkte med samtidigt så han fick ett sår och blev halt. Så nu ska han få spruta varje dag fram till onsdag och det fixar malin och jag gör rent såret.
 
Han smörja sadeln idag iaf för blev mer saker att göra i stallet än vad jag hade väntat mig. Blev tvungen att gå ner till killarna som bygger nya stallet mitt emot vårat och be dom hjälpa till att få in mat till hästarna. De hjälpte såklart till och kom med maskinen på en gång. Tack !:)
Decca och sandor hade medryttare idag så blev ingen ridning för min del, utan sen blev det förbereda en redovisning med Malin. Vi var duktiga tjejer som jobbade på i typ 2 timmar och blev nästan klara.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0