Karlshems helgkurs

I helgen var det jobb på karlshems helgkurs vilket bestod av ridning stalltjänst barn och ännu mer ridning :)
Spelar ingen roll hur många timmar och hur mycket jag jobbar per dag utan allt är verkligen roligt och utvecklande. Jag lär mig alltid nya saker varje gång jag är där och har det alltid lika roligt. Jag kan va hur trött som helst under veckan och vädret kan va skit ,men när jag kommer hem tänker jag på hur roligt det var och det enda jag vill är tillbaka .
Jag tror ni fattar och nog om mina tankar nu går vi över till det roliga som är hästarna såklart !

Red en jätte trevlig ponny som heter Elwis , hört att många som har ridit honom tyckte om honom, vilket inte var så konstigt då han va mjuk och fin med mycket energi .

Victoria 4 åringen är också mysig att rida , viktigt att tänka på var att hon inte skulle gå och sega utan energin skulle komma fram och hon skulle röra på sig . i skritten ska man ha långa tyglar nästan hela tiden för att inte förstöra hennes skritt , men i traven hade jag kontakt med munnen och ibland sökte hon sig ner och blev jätte fin . Hon va en duktig tjej .

Tjejen som inte hade blivit riden så länge va Candy. De som va viktigt att tänka på när du red henne va att hon skulle röra på sig , så de va de enda man skulle fokusera på .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0