massage+ryckning

Igår var det massage som stod på Deccas schemat, vår massör börjar alltid med att man ska gå med hästen fram och tillbaka då hon ska se hur den rör sig osv. När hon sedan skulle börja känna igenom henne markerade hon i ryggen och detta måste bero på hennes gamla sadel då hon har tryckmärken ungefär vid manken. Men det hon ska börja med är att massera ryggen några gånger. Hon kunde tyvärr inte börja massera än då hon trodde att Decca hade en infektion.
Hon fick ett sår efter transport resan när hon flyttade hit och på samma ben hon hadde små prickar på låret då massören trodde att den hadde spridit sig.
Hon gjorde inget pågrund av att de inte får göra något om hästen går på medicin, då de kanske har en infektion då de kan bli en risk till att den sprider sig.
Idag var hon i stallet igen då vi såg att prickarna var borta, vi bokade en ny tid på tisdag då hon ska börja ge Decca massage på ryggen.

Min syster och jag gav oss på att fixa hennes man som inte såg rolig ut, Decca verkar inte gilla när man ska rycka den. Hon vägrar stå stil. Vi klippte den istället då vi tyckte att inget kunde bli värre än hur den såg ut. Jag tycker den ändå blev snygg även fast att den är klippt. Men jag ska se till att rycka lite småstrån varje dag då det ser för jämt ut och för att försöka vänja henne lite.

Vad tycker ni var snyggast det innan eller efter ?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0