Decca

Jag tänkte börja med att berätta om hur det gick till när vi hittade min nya häst Decca. Jag och mamma har varit inne på olika sidor för att hitta en häst som man känner har något extra och som rör sig trevligt. Vi funderade mycket på om det skulle vara en häst som redan kunde massor med saker redan, eller om vi skulle satsa på en häst som är lite yngre och som inte har mycket kunskap. Det blev så att vi bestämde oss för att skaffa oss en häst som inte har så mycket kunskap. Vi tycker att det var roligt då både jag och hästen utvecklas samtidigt+ att hur roligt kan det vara att köpa en häst att bara rida och allt går bra nästan hela tiden. Jag tycker att det är mycket roligare om man tar en sak i taget och sen kan man kolla tillbaka på allt det man har lärt sig tillsammans. Sen kan man känna att allt det här har vi lärt oss tillsammans.

Vi började med att provrida en häst bara för att det var nära oss men det var inget speciellt. Vi ville verkligen få en WOW känsla när vi såg den hästen vi skulle köpa. Det fick vi inte på den första hästen. 
Några dagar senare ringde mamma på 2 hästar som stod i samma stall, ägaren svarade inte då mamma inte ringde tillbaka. Men några dagar efter ringde hon tillbaka och sa att vi var välkommna. Mamma och jag åkte direkt efter min skolavslutning och provred. När vi såg Decca på volten fick vi båda en WOW känsla. När jag red henne kände jag att den här hästen vill jag ha. Vi pratade med henne lite efter ridningen och sa att vi skulle höra av oss då vi ville tänka. När vi satt i bilen var mamma och jag överens om att vi skulle ha Decca. 

Veckan innan vi hämtade Decca var den jobbigaste veckan i mitt liv alltså att bara vänta på att få hämta henne, det som gjorde att veckan gick snabbt var pågrund av att jag jobbade. Det gäller att jobba och få pengar om man ska ha råd med häst. 

  En bild på Decca när hon kom hem


Kommentarer
Postat av: My

Asså, du anar inte hur mkt jag avgudar ditt sätt att beskriva på:D

2011-07-04 @ 22:59:53
URL: http://ww.thestablegirl.blogg.se/
Postat av: mamma

hon är verkligen jättefin

2011-09-15 @ 08:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0