Provridning på älskade ponnisarna

Nu när skolan börjar är det dags att hitta medryttare till våra älskade ponnisar. Det blir för mycket med två hästar och sista året på gymnasiet. Men jag kommer självklart se till att rida min ponny en gång varje vecka då min 5 åring tar mycket tid.
Idag ska det komma två tjejer som ska rida på jos och sandor. Jag hoppas på det bästa att både dom och vi blir nöjda.

Jos är en welshponny född år 90. Vi köpte honom när han var 5 år och det var mina syskon som utbildade honom. Det har blivit mycket tävlingar i Jos liv med mycket bra placeringar i dressyr och han har tävlat höga klasser men vet inte hur långt han kom, det kommer jag med info om senare. Han är en perfekt barn ponny då han är snäll och älskar att bli ompysslad. Han är som det flesta ponnisarna alltså att han älskar gräs och godis. Jos är min lillasysters ponny besök gärna hennes blogg: pprince.blogg.se. Om någon känner igen honom kan det vara pågrund av att han stod på Farsta ridskola i några år. Jos är en perfekt läromästare för dig som verkligen vill lära dig något.  



Hagens sandor är en conemara född år 92. vi köpte även honom när han var ca 5 år från http://hagens-stuteri.se/. Det var samma sak som med jos att det var mina syskon som utbildade honom. Det har även blivit mycket tävlingar för sandor i dressyr. Han älskar att bli ompysslad. Han stod på Farsta ridskola samtidigt som Jos då det gick med på lektionerna. Sandor är lite kneppigare att rida då han inte riktigt bjuder när man börjar jobba med honom, men när man får till det går det jätte bra. Sandor är min egna ponny som jag har ridit i ca 5 år då jag innan red på Farsta ridskola.




Kommentarer
Postat av: mamma

detta är ju verkligen 2 st sötisar

2011-09-15 @ 07:34:57
Postat av: Kristina

Fina är dom verkligen :) Jag är inte hundra men jag tror att jag känner igen dom

2011-09-27 @ 12:38:55
URL: http://meornot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0